Keresőoptimalizálás

A webdesign hatása a keresőoptimalizálás eredményeire

Minden egyes web site egyedi kihívásokkal néz szembe, amikor a keresőkben szeretne jó helyezéseket elérni, legyen szó akár egy 3 lapos, egyetlen termék ismertetésére szolgáló mini site-ról, vagy akár egy több száz oldalas adatbázis alapján generált céges honlapról. Mégis van néhány közös szempont, amit minden esetben érdemes megfontolni a webdesign kialakítása vagy módosítása során.

7 tanács eredményes címsor írásához

Bármilyen marketing anyagnál, de a weboldalaknál különösen, kiemelt jelentőséggel bír a cím. A weboldal címe fog megjelenni a keresők találati lapján. Hiába kerülünk fel az első oldalra, ha a cím nem elég vonzó ahhoz, hogy az emberek rákattintsanak, nem lesz hasznunk belőle. A keresőoptimalizálás és a kereső marketing eredményességét döntő mértékben befolyásolja egy-egy jól eltalált cím.

Hány link szükséges?

Talán már mindenki számára ismert tény, hogy a keresők találati rangsorának, és így a kereső optimalizálásnak egyik fontos tényezőjét – a weblapunk szövege mellett – a weblapunkra mutató linkek alkotják.

Gyakori kérdés a kereső optimalizálás iránt érdeklődő ügyfeleink körében, hogy hány linkre lesz szükségük ahhoz, hogy weblapjuk jó helyezést érjen el a keresőkben. Jogosan vetődik fel mindenkiben ez az egyszerű kérdés, a válasz azonban kicsit komplikáltabb. Bátorításként: „sokkal kevesebb, mint gondolnánk!”

Hogyan írjuk meg a weblap szövegét úgy, hogy a látogatók elolvassák?

Az Internet használók elenyésző százaléka olvassa el a weblapokat, inkább csak átfut a szemük az oldalakon, az első bekezdésekből egy-két kifejezést megragadva. Mégis van néhány szempont, amit figyelembe véve javíthatjuk a weblap olvasottságát.

How can we get to the first pages of search results? - DIY SEO basics

DIY SEO basics

It is not inpossible to create a web page that is found by Google and other search engines. Maybe the most difficult thing about it is to start the process somewhere. Let's see some good starting points for the DIY search engine optimization:

Good domain name

It is best to start with a domain name that noone used before us. The best practice is to use the main keyword or key phrase. Some prefer short, easy to remmeber names, but in reality most people will arrive to our web page following links, so they won't have to type. From the search engine optimization point of view it is very important to have the keywords people are searching for in our domain name.

A link gyűjtés 1x1-e

Az életben a sikert gyakran személyes és üzleti kapcsolataink építése és fenntartása útján érhetjük el. Mindannyian arra törekszünk, hogy a megfelelő helyen legyünk a megfelelő időben, hogy a megfelelő kapcsolatokat kialakíthassuk. Egy jó kapcsolat hamarosan egy továbbihoz vezet, és észre se vesszük, máris egy kiterjedt kapcsolatrendszer részei lehetünk.

Miért van az, hogy weblapunk látogatottsága sokkal alacsonyabb, mint azt megérdemelné? Hol maradnak a webdesigner által beígért Internet-használók milliói? A weblapkészítés egyik leginkább elhanyagolt területe a kereső optimalizálás. Szeretnénk azt hinni, hogy amint elkészült a weblapunk, a keresők majd valahogy felveszik az adatbázisukba a mi weblapunkat is, és egyből a találati eredmények első oldalaira fogunk felkerülni a mi kulcsszavainkra történő keresésekkor. Sajnálatos módon ez azonban csak nagyon ritkán alakul így. Az esetek döntő többségében szükségünk lesz kapcsolatok, vagy az internetes szóhasználat szerint linkek kiépítésére. A link gyűjtés igen munka- és időigényes feladat, azonban hosszú távú befektetésként nagyon sok hasznunk lehet belőle.

Miért linkelünk szerkesztés alatt álló weblapokra?

Bizonyos szempontból furcsának tűnhet, hogy olyan oldalakra mutató linkek is találhatók honlapunkon, amelyeket még csak éppen hogy elkezdtünk felépíteni, vagy még csak tervbe lett véve a létrehozásuk.

A weblapok kora

A Google kereső algoritmusát folyamatosan változtatja. Az egyik ilyen algoritmusváltáskor került be a figyelt tényezők közé a weblapok „életkora”. Amikor létrehozunk egy új weblapot, egy rövid időre – amikor észreveszi a Google – előkelő helyezést kap az oldal a találati listán, majd egy néhány hónapra úgy tűnhet, hogy teljesen figyelmen kívül hagyja a kereső oldalunkat. Majd e korosodást követően (angolul ezt az időszakot szokás sandbox-nak is nevezni) szép lassan elfoglalja az őt valójában megillető helyezést a weblapok rangsorában.

Pages